محیط شناسی روابط فرهنگی

یهودیان ایران و آموزش زبان عبری

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
نویسنده:

علیرغم تشدید خصومت ها بین ایران و اسرائیل، جامعه یهودی ایران به رهبری انجمن کلیمیان، آموزش عبری را برای کودکان و نوجوانان ترویج می کند. رهبران جامعه کیلیمیان در پیامی در تلگرام روز سه‌شنبه از اعضا خواستند که از یادگیری عبری استقبال کنند و بر نقش آن در حفظ هویت…

علیرغم تشدید خصومت ها بین ایران و اسرائیل، جامعه یهودی ایران به رهبری انجمن کلیمیان، آموزش عبری را برای کودکان و نوجوانان ترویج می کند. رهبران جامعه کیلیمیان در پیامی در تلگرام روز سه‌شنبه از اعضا خواستند که از یادگیری عبری استقبال کنند و بر نقش آن در حفظ هویت فرهنگی خود در زمان‌های پرتلاطم تأکید کردند.

منطقه شاهد افزایش تنش در سال 2024 بوده است که با حملات هوایی اسرائیل به اهداف نظامی ایران در سوریه و حملات موشکی متعاقب آن به خاک اسرائیل مشخص شده است. این حوادث نگرانی های بین المللی را در مورد احتمال درگیری گسترده تر افزایش داده است.

انجمن کلیمیان اعلام کرد:« کلاس های تابستانی عبری از 3 خرداد ماه با پذیرایی از کودکان و نوجوانان در مراکز عبدالله زاده و یوسف آباد آغاز می شود. کلاس ها در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 10 الی 12 برگزار می شود. این آموزش طیف گسترده ای از موضوعات مذهبی و فرهنگی را پوشش می دهد و گردش های تفریحی در طول کلاس ها برگزار می شود. در این پیام آمده است: شرکت در این کلاس ها رایگان است.»

یهودیان ایرانی: جامعه ای مقاوم

انجمن کلیمیان خاطرنشان کرد:«یهودیان ایرانی دارای تاریخ غنی هستند. آن‌ها تجسم انعطاف پذیری در حفظ سنت های فرهنگی خود هستند. امروزه که تعداد یهودیان ایرانی به 8500 نفر می‌رسد، همچنان به حفظ سنت‌ها و شیوه‌های فرهنگی خود ادامه می‌دهند و چالش‌ها را با عزمی راسخ پشت سر می‌گذارند.

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی