محیط شناسی روابط فرهنگی

چگونه تایلند از هنر و صنایع دستی خود برای افزایش قدرت نرم استفاده می‌کند؟

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
نویسنده:

فومتهام وچایچای، وزیر بازرگانی تایلند، به مؤسسه هنر‌های پایدار و صنایع دستی تایلند (SACIT) دستور داده است تا به اجرای خواسته‌های سلطنتی ملکه سیرکیت در مورد حمایت و ترویج هنر‌های محلی و صنایع دستی برای تجاری‌سازی آن‌ها ادامه دهد. همچنین آقای فومتهام اشاره داشت که این موسسه باید برای تبلیغ…

منبع:

فومتهام وچایچای، وزیر بازرگانی تایلند، به مؤسسه هنر‌های پایدار و صنایع دستی تایلند (SACIT) دستور داده است تا به اجرای خواسته‌های سلطنتی ملکه سیرکیت در مورد حمایت و ترویج هنر‌های محلی و صنایع دستی برای تجاری‌سازی آن‌ها ادامه دهد. همچنین آقای فومتهام اشاره داشت که این موسسه باید برای تبلیغ محصولات خود را در عرصه بین المللی نیز تلاش کند.

SACIT یک سازمان عمومی است که از توسعه هنر و صنایع دستی تایلندی حمایت کرده و مهارت‌ها و خلاقیت سازندگان صنایع دستی را تقویت می‌کند تا این قشر بتوانند محصولات باکیفیتی تولید و قدرت نرم  تایلند را افزایش دهند. از اهداف دیگر این موسسه می‌توان به بهبود رفاه صنعتگران صنایع دستی با همکاری وزرات بازرگانی تایلند اشاره کرد.

SACIT همچنین هنر‌ها و صنایع دستی سنتی و  مهارت‌های استادکاران، معلمان هنر و جانشینان میراث هنری را به نمایش می‌گذارد. این مؤسسه همچنین یک مرکز آموزشی برای هنر‌ها و صنایع دستی تایلند است که گردشگری را ترویج می‌کند.

آقای فومتهام گفت: «این مؤسسه باید نسل جدیدی از صنعتگران را پرورش دهد که قادر به تولید اقلام صنایع دستی با جذابیت مدرن باشند و در عین حال بتوانند میراث فرهنگی و هویت تایلند را حفظ ‌کنند. دولت تایلند در اولویت خود، ترویج قدرت نرم را از طریق حمایت از هنر و صنایع دستی تایلندی که خرد تایلندی را تقویت می‌کند و ارزش صنایع دستی تایلندی را افزایش می‌دهد، قرار داده است.

بر اساس گزارش SACIT، ارزش صادرات صنایع دستی تایلند در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۰ میلیارد بات و صادرات از طریق این مؤسسه به ارزش ۲۹۱ میلیون بات بوده است. پنج محصول با بالاترین ارزش صادرات عبارتند از: زیور آلات طلا به ارزش ۹۱ میلیارد بات، ظروف نقره (۵۶ میلیارد بات)، مبلمان و قطعات (۴۶ میلیارد)، تجهیزات مسافرتی (۲۳ میلیارد) و منسوجات (۱۸ میلیارد).

ایالات متحده با ارزش ۹۴ میلیارد بات بزرگترین بازار صادراتی محصولات صنایع دستی است و پس از آن هنگ کنگ (۲۷ میلیارد بات)، ژاپن (۲۱ میلیارد بات)، آلمان (۲۰ میلیارد بات) و انگلیس (۱۶ میلیارد بات) قرار دارند.

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی