محیط شناسی روابط فرهنگی

موج‌سواری از جنگ؛ خشم اسرائیل از جکسون هینکل

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

جکسون هینکل از خود یک شخصیت تحریک‌کننده در فضای مجازی نشان داده، به گونه‌ای که از یوتیوب، توییچ و اینستاگرام اخراج شده است. او یک پادکست معمولی در Rumble تولید می کند، وب‌سایتی که بین بسیاری از محافظه کاران برجسته محبوب است. او روزانه ده ها پست در X می‌نویسد،…

جکسون هینکل از خود یک شخصیت تحریک‌کننده در فضای مجازی نشان داده، به گونه‌ای که از یوتیوب، توییچ و اینستاگرام اخراج شده است. او یک پادکست معمولی در Rumble تولید می کند، وب‌سایتی که بین بسیاری از محافظه کاران برجسته محبوب است. او روزانه ده ها پست در X می‌نویسد، جایی که در این شش ماهی طوفان‌الاقصی شروع شده است، طرفداران وی از 417000 نفر به 2.5 میلیون نفر افزایش یافته است.

در طول مسیر، او نظراتی را ارائه کرده که سازمان های دیده بان آن را به عنوان یهودی‌ستیز محکوم کرده اند. او خود را یک وطن‌پرست آمریکایی می‌نامد، با این حال، از دشمنان آمریکا، از جمله  پوتین، شی  و آیت‌الله خامنه‌ای تمجید می‌کند. او از طریق ویدئویی خطاب به رهبری انصارالله یمن، از این گروه به دلیل حملاتش به کشتی‌های حامی منافع اسرائیل در دریای سرخ تمجید کرد.او در مصاحبه ای در مورد افزایش محبوبیت خود در X در بحبوحه جنگ در غزه گفت: «این یک موهبت الهی برای من در آن زمان بود.من خیلی خوش شانس بودم.»

دو شرکت تحقیقاتی اسرائیلی که در زمینه مبارزه با تهدیدات آنلاین تخصص دارند و بر آنچه که آن‌ها اطلاعات نادرست مربوط به جنگ غزه می‌دانند تمرکز کرده‌اند، اشاره داشتند که شبکه‌های هماهنگ و حساب‌های غیرمعتبری را شناسایی کرده‌اند که نظرات هینکل را منتشر می‌کنند.

هینکل از تغییراتی مالکیتی X و لغو سیاست هایی که زمانی محتوای سمی را محدود می کرد، سود برده است. با اضافه شدن ویژگی اشتراک ممتاز، او اکنون از برخی دنبال‌کنندگان ماهانه 3 دلار برای آنچه که «موارد فوق‌العاده جالب از جمله ویدیوهای پشت صحنه و «افکار تصادفی» می‌خواند، دریافت می‌کند. X به او اجازه می دهد تا 97 درصد از درآمد خود را به جیب بزند، هینکل گفته است که این پول به او کمک کرده که «به افشای Deep State ادامه دهد. »

عمران احمد، رئیس سازمان تحقیقاتی مبارزه با نفرت دیجیتال اشاره داشت که آقای هینکل از افرادی است که از تمایل سیری ناپذیر الگوریتم‌ها برای انتشار محتوای بسیار بحث برانگیزبا هدف تأمین منافع اقتصادی خود سوء استفاده می کنند.در گزارشی جدید، این مرکز افزایش خیره کننده پیروان 10 حساب کاربری برجسته در X را که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، محتوای یهودی ستیزانه را منتشر می کردند، ثبت کرد که هینکل با اختلاف زیاد در صدر بود.

به نظر می رسد که هینکل از قرار گیری در کانون توجه لذت می برد. او برای حمایت از «خبرنگاری مستقل» خود در پلتفرم هایی مانند Patreon که قبلاً از PayPal و Venmo منع شده بود، درخواست کمک های مالی می‌کند و کالا می‌فروشد. او امسال به دعوت سازمان‌های نزدیک به دولت‌ها از روسیه و چین بازدید کرد و با وزیر خارجه روسیه شام ​​خورد و در شبکه‌های تلویزیونی تحت کنترل دولت روسیه ظاهر شد.

او می گوید که یک استالینیست و مائوئیست است که از حزب کمونیست ایالات متحده اخراج شده است. او زمانی از برنی سندرز حمایت می کرد اما اکنون دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را می ستاید و در حمایت از ترامپ نوشت: «او یک میهن پرست آمریکایی، خداترس، طرفدار خانواده، مارکسیست لنینیست، طرفدار فلسطین، روسیه و چین، ضد دولت عمیق، ضد امپریالیست، ضد بیداری، طرفدار رشد، ضد انحصار، طرفدار اسلحه و طرفدار سوخت فسیلی است. همانطور که تمرکز هینکل بر روی امور بین المللی بود، مخاطبان او افزایش یافتند. او از رهبران غیر دموکراتیکی مانند بشار اسد حمایت می‌کرد. هنگامی که روسیه در سال 2022 به اوکراین حمله کرد، او از منطق آقای پوتین برای درگیری استقبال کرد. پکا کالیونیمی، که در دانشگاه تامپره فنلاند درباره رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات نادرست تحقیق می‌کند، گفت: «آقای هینکل به یک «تاجر خشمگین» تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد که علاقه او به روسیه شخصی باشد. هینکل  برای شرکت در کنفرانسی که توسط کنستانتین مالوفیف و الکساندر دوگین، سازماندهی شده بود، دوباره به روسیه سفر کرد. او اشاره داشت که جذب نوشته‌های آقای دوگین شده است که از فرهنگ روسیه به عنوان پادزهری برای ارزش‌های فاسد در غرب تجلیل می‌کند.

به گفته نکست دیم، یک شرکت اسرائیلی که فعالیت‌های غیراصولی آنلاین را مطالعه می‌کند و قبلاً شواهدی مبنی بر تلاش برای تقویت پیام‌های طرفدار پکن در X پیدا کرده بود، چندین شبکه سازمان‌دهی شده از حساب‌های غیرمعتبر پست‌های هینکل حمایت می‌کنند.یک شرکت تحقیقاتی دیگر در اسرائیل، سیابرا، دریافت که حساب کاربری آقای هینکل در 19 روز اول جنگ، 1.2 میلیون دنبال کننده به دست آورد. نمونه ای از 12510 نفر از آنها نشان داد که تقریباً 40 درصد جعلی بودند.

در مصاحبه‌ای، هینکل از یافته‌های مربوط به حمایت غیرمعتبر از حساب خود شانه خالی کرد. او گفت: «همیشه ربات‌ها دررسانه‌های اجتماعی وجود خواهند داشت.» او اذعان کرد که در برخی از پست‌ها اشتباهاتی مرتکب شده است اما گفت که اشتباهات عمدی نبوده است و استدلال کرد که مقیاس انتقام‌جویی اسرائیل در غزه، دیدگاه او را در مورد درگیری اثبات می‌کند.

او از بیان میزان درآمد پست هایش یا تعداد مشترکین پولی که دارد خودداری کرد. در ماه اکتبر، اشاره داشت که در ماه قبل از مدل اشتراک درآمد تبلیغاتی X، 550 دلار درآمد داشته است. نمایه او اخیراً تبلیغاتی برای یک شرکت هواپیمایی بزرگ اماراتی، یک برند کفش بزرگ و یک وبلاگ مسافرتی محبوب را نشان می‌دهد اما او گفت که درآمدش محدود است زیرا پست‌هایش برای برخی از تبلیغ‌کنندگان بسیار بحث برانگیز بود.

هینکل از تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز که روایت‌های طرفدار روسیه را منتشر می‌کرد و کندیس اوونز، مفسر محافظه‌کاری که ماه گذشته وب‌سایت دیلی وایر را ترک کرد، تمجید کرد.  او خود را با آقای کارلسون و خانم اونز مقایسه کرد و گفت: «همه ما مجبور به مستقل شدن هستیم.»

او اشاره داشت که: « البته من خوشحال می‌شوم اگر رسانه‌ای در ایالات متحده وجود داشته باشد که بخواهد فردی مانند من را استخدام کند اما ارزش‌های ما با هم هماهنگ نیستند، بنابراین فکر نمی‌کنم آینده من در این فضا باشم.»

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی