محیط شناسی روابط فرهنگی

قدرت نرم ابزار غلبه بر ناترازی اجتماعی در تایلند

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
نویسنده:

سوراپونگ سوبونگلی، معاون رئیس هیئت ملی توسعه قدرت نرم تایلند، اظهار داشت که قدرت نرم یک استراتژی مهم برای اقتصاد تایلند به منظور تبدیل شدن به کشوری با درآمد بالا به شمار می‌رود. او معتقد است که جدای از درآمدزایی برای کشور، قدرت نرم باید به کاهش نابرابری اجتماعی کمک…

منبع:

سوراپونگ سوبونگلی، معاون رئیس هیئت ملی توسعه قدرت نرم تایلند، اظهار داشت که قدرت نرم یک استراتژی مهم برای اقتصاد تایلند به منظور تبدیل شدن به کشوری با درآمد بالا به شمار می‌رود.

او معتقد است که جدای از درآمدزایی برای کشور، قدرت نرم باید به کاهش نابرابری اجتماعی کمک کند و مردم تایلند باید از آن بهره ببرند. دولت قدرت نرم را ابزاری برای کاهش نابرابری اجتماعی می‌داند

سوراپونگ گفت که ارتقای قدرت نرم باعث تجدید در بخش‌هایی از ساختار مدیریتی چون  بودجه‌ریزی متمرکز برای کار بر روی استراتژی و ایجاد دفاتر ترویج فرهنگ خلاق در کشور می‌شود. او افزود که انتظار می‌رود قانون قدرت نرم تا اواسط سال 2025 تکمیل شود. مردم محلی باید در هدایت استراتژی قدرت نرم، مانند راه اندازی مراکز خلاقیت و طراحی استانی، و کمیته‌های فرعی قدرت نرم، نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی باید در جهت پیشبرد استراتژی قدرت نرم همکاری کنند، افزود: «بخش دولتی مسئول اصلاحات قانونی، ایجاد اکوسیستم و ایجاد بودجه برای تسهیل بخش خصوصی است.»

سوراپونگ معتقد است که قدرت نرم تایلند با استفاده از دیپلماسی فرهنگی در سطح جهانی ارتقا خواهد یافت.  سفرای تایلند در سرتاسر جهان با شرکای دیگر کشورها همکاری خواهند کرد تا با هم قدرت نرم را در صحنه جهانی پیش ببرند.ما سعی داریم که هر سال میزبان رویدادهای ترویج قدرت نرم باشیم.»

او گفت: «هر کاری که در ابتدا می‌سازیم ممکن است نقص داشته باشد، اما آماده بهبود هستیم. در سخت‌ترین و بلندپروازانه‌ترین کارها کار می‌کنیم. نقطه شروع ما امروز است.»

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی