محیط شناسی روابط فرهنگی

فراتر از مرزهای دولتی و تاریخی؛ جهان روسی چه مختصاتی دارد؟

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
نویسنده:

کلیسای ارتدکس روسیه (ROC) اعلام کرده است که مدافع جهان روسی است. مرزهای جهان روسیه به عنوان یک پدیده معنوی و فرهنگی - تمدنی بسیار فراتر از مرزهای دولتی فدراسیون روسیه فعلی و قلمرو تاریخی وسیع روسیه است. این کلیسا اعلام کرد: «در کنار اتباع روسی که در سراسر جهان…

منبع:

کلیسای ارتدکس روسیه (ROC) اعلام کرده است که مدافع جهان روسی است. مرزهای جهان روسیه به عنوان یک پدیده معنوی و فرهنگی - تمدنی بسیار فراتر از مرزهای دولتی فدراسیون روسیه فعلی و قلمرو تاریخی وسیع روسیه است. این کلیسا اعلام کرد: «در کنار اتباع روسی که در سراسر جهان پراکنده شده اند، جهان روسیه شامل همه کسانی است که سنت روسی، گنجینه‌های تمدن روسیه و فرهنگ غنی روسیه برای آن‌ها بالاترین ارزش و معنای زندگی است. تاریخ هزار ساله دولت در روسیه نشان دهنده عالی ترین شکل خلاقیت سیاسی ملت روسیه است. بنابراین، احیای وحدت بین مردم روسیه و پتانسیل معنوی و حیاتی آنها، شرایط کلیدی برای بقا و توسعه موفقیت‌آمیز روسیه و جهان  در قرن بیست و یکم است».

روسیه باید به دکترین موجود در مورد یکپارچگی مردم روسیه بازگردد که بر اساس آن مردم روسیه متشکل از روس‌های بزرگ، روس‌های کوچک و بلاروس‌ها هستند که شاخه‌های (گروه‌های فرعی) یک قوم هستند. به عبارتی، جهان روسی تمام اسلاوهای شرقی که فرزندان روسیه تاریخی هستند را در بر می‌گیرد. علاوه بر به رسمیت شناختن و توسعه در علم داخلی، دکترین تثلیث باید به صورت قانونی تثبیت و به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم حقوقی روسیه تبدیل شود. ارزش های معنوی-اخلاقی روسیه باید حمایت قانونی مناسب را دریافت کند.

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی