محیط شناسی روابط فرهنگی

طوفان الاقصی و اسلام‌هراسی در آمریکا

شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
نویسنده:

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شورای حمایت از روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) روز سه‌شنبه اعلام کرد که تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در نیمه اول سال 2024 در بحبوحه تشدید اسلام‌هراسی به دلیل جنگ اسرائیل در غزه حدود 70 درصد افزایش یافته است.…

منبع:

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شورای حمایت از روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) روز سه‌شنبه اعلام کرد که تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در نیمه اول سال 2024 در بحبوحه تشدید اسلام‌هراسی به دلیل جنگ اسرائیل در غزه حدود 70 درصد افزایش یافته است. حامیان حقوق بشر از افزایش جهانی اسلام هراسی  و تعصبات ضد فلسطینی از زمان فوران جنگ اسرائیل و غزه در اکتبر که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشت و باعث بحران انسانی شد، خبر داده‌اند.

CAIR  اعلام کرد که در شش ماه اول سال 2024، 4951 شکایت در مورد حوادث ضد مسلمانان و ضد فلسطینی دریافت کرده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 نزدیک به 70 درصد افزایش داشته است. CAIR گفت که بیشتر شکایات در مقوله‌های مهاجرت و پناهندگی، تبعیض شغلی، تبعیض تحصیلی و جرایم ناشی از نفرت بوده است.

اعتراضات متعددی در ایالات متحده، متحد اصلی اسرائیل، علیه جنگ غزه از اکتبر آغاز شده است. گزارش CAIR به سرکوب تظاهرات‌ها و اردوگاه‌های حامی فلسطین توسط پلیس و مقامات دانشگاهی اشاره کرد.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که از زمان حمله نظامی اسرائیل به منطقه تحت کنترل حماس، نزدیک به 40000 فلسطینی را کشته و همچنین تقریباً کل جمعیت 2.3 میلیونی را آواره کرده است، که باعث بحران گرسنگی شده و منجر به ادعاهای نسل‌کشی شده است که اسرائیل آن را رد می‌کند.

CAIR می‌گوید که اعداد را با بررسی بیانیه‌ها و فیلم‌های عمومی و همچنین گزارش‌های تماس‌های عمومی، ایمیل‌ها و یک سیستم شکایت آنلاین جمع آوری می‌کند. همچنین با افرادی که حوادث آنها توسط رسانه‌ها گزارش می‌شود تماس می‌گیرد.

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی