محیط شناسی روابط فرهنگی

راه اندازی برنامه ای برای نشر زبان عربی در دنیا توسط الازهر

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
نویسنده:

شورای عالی الازهر به ریاست امام آن شیخ احمد الطیب برنامه ای بین المللی و همه جانبه را تصویب کرد تا زبان عربی به افرادی آموزش داده شود که به غیر آن زبان سخن می گویند. این برنامه توسط "مرکز توسعه آموزش شاگردان خارجی" و در راستای پاسخ به درخواست…

منبع:

شورای عالی الازهر به ریاست امام آن شیخ احمد الطیب برنامه ای بین المللی و همه جانبه را تصویب کرد تا زبان عربی به افرادی آموزش داده شود که به غیر آن زبان سخن می گویند.

این برنامه توسط "مرکز توسعه آموزش شاگردان خارجی" و در راستای پاسخ به درخواست ها و تمایل رو به افزایش از سوی کشورهای متعدد در دنیا برای آموزش زبان عربی زیر نظر الازهر در کنار دیگر علوم اسلامی انجام می شود.

دتر نهله الصعیدی مشاور شیخ الازهر در امور شاگردان خارجی و رئیس مرکز توسعه آموزش شاگردان خارجی در الازهر در توضیح این تصمیم می گوید این برنامه پاسخگوی تمایل کشورهای عدیده و نیازهای رو به رشد آنان در زمینه آموزش زبان عربی است. این برنامه پس از اثبات موفقیت تجارب پیشین الازهر و برخی از کشورها در این زمینه برگزار می شود که در رأس آن ها می توان به تجارب موفق دو کشور گامبیا و چاد اشاره کرد.

این مسئول الازهر بر توجه ویژه این نهاد دینی به ریاست شیخ احمد الطیب به نشر زبان عربی و گشایش مراکزی برای آموزش آن در تمامی کشورهای دنیا به عنوان زبان قرآن و تلاش برای تقویت نقش آن در جهان اسلام تأکید کرد و آن را در راستای باور الازهر به نقش خود در فهم آموزش های دین اسلام و تقویت ارتباطات فرهنگی و تمدنی میان ملت ها دانست. همچنین نهله الصعیدی تأکید داشت الازهر همیشه برای ارائه پشتیبانی و کمک رسانی به تمامی طرح ها با هدف آموزش زبان عربی و نشر آن در نواحی مختلف دنیا تلاش می کند.

وی افزود برنامه بین المللی الازهر برای نشر زبان عربی تلاش می کند محیط آموزشی جذابی را ایجاد کند بطوریکه دارای بازخوردی بالا و ویژگی های جهانی در زمینه آموزش یک زبان دوم برای غیر عرب ها باشد و توسعه زبانی همه جانبه را نزد زبان آموزانی در کشورهای مختلف دنیا محقق کند که به زبان عربی صحبت نمی کنند و برای آنان امکان ارتباطی مؤثر با جهان عرب و میراث عربی و اسلامی را فراهم کند زیرا هدف از این برنامه ایجاد سیستمی جهانی و دارای مشارکت ملی و دینی و فرهنگی از طریق تأسیس مراکز آموزش در تمامی کشورهای دنیاست بطوریکه بر پایه آموزش زبان به شکلی ساختارمند باشد و مدارکی به زبان آموزان زبان عربی اعطا کند تا برای آنان امکان ملحق شدن به الازهر و دانشگاه های مصری برای آموزش فراهم گردد.

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی