محیط شناسی روابط فرهنگی

استفاده چین از آموزش برای بهبود قدرت نرم خود

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
نویسنده:

حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در مدرسه چینی دبی تحصیل می‌کنند. بیشتر آن‌ها فرزندان مهاجران چینی هستند که برای کار به امارات متحده عربی نقل مکان کرده‌اند. در محوطه مدرسه، دانش‌آموزان تقریباً همان برنامه درسی را که در خانه انجام می‌دهند، دنبال می‌کنند. روی  دیوار یک نقل قول از رهبر چین، شی…

منبع:

حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در مدرسه چینی دبی تحصیل می‌کنند. بیشتر آن‌ها فرزندان مهاجران چینی هستند که برای کار به امارات متحده عربی نقل مکان کرده‌اند. در محوطه مدرسه، دانش‌آموزان تقریباً همان برنامه درسی را که در خانه انجام می‌دهند، دنبال می‌کنند. روی  دیوار یک نقل قول از رهبر چین، شی جین پینگ، آویزان شده است. این مؤسسه که از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده است، یک پروژه آزمایشی است. این مدرسه، اولین مدرسه بین‌المللی است که حزب کمونیست درباره راه‌اندازی آن در شهر‌های بزرگ صحبت می‌کند. در سال ۲۰۱۹، رهبران ارشد چینی از دیپلمات‌های این کشور خواسته‌اند که در ۴۵ کشور از جمله بریتانیا و آمریکا چنین مدارسی را ایجاد کنند.

مدارس آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی در اکثر پایتخت‌های بزرگ به راحتی پیدا می‌شوند. اما کسانی که برنامه درسی چینی را آموزش می‌دهند، کم هستند، حتی اگر بیش از ۱۰ میلیون شهروند چینی در خارج از کشور زندگی کنند. دولت از این می‌ترسد که چینی‌ها را از کار برای شرکت‌های خود در خارج از کشور دلسرد کند. کودکانی که کلاس‌های داخلی به کلاس‌های خارجی ترجیح می‌دهند، وقتی به چین برمی گردند، با مشکل مواجه شوند. چینی‌ها حضوردر مدارس و دانشگاه‌های غربی را ترجیح می‌دهند اما بچه‌های باهوش به طور فزاینده‌ای برای جایگاه در کالج‌های برتر چینی رقابت می‌کنند، بنابراین آن‌ها به دنبال اعتبارنامه‌های چینی هستند.

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1242
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی