محیط شناسی روابط فرهنگی

چرا فروش کتاب های انگلیسی در روسیه افزایش 670 درصدی داشته است؟

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
نویسنده:

در پاسخ به این سؤال و سؤالات دیگری در زمینه کتاب های پر طرفدار در بخش ادبیات غیرداستانی  مدیر یکی از انتشارات ها معتقد است در هنگام همه گیری کرونا بخش ادبیات غیرداستانی بحرانی را سپری می کرد و کاهش شدیدی در مطالعه این نوع ادبیات وجود داشت و خوانندگان…

منبع:

در پاسخ به این سؤال و سؤالات دیگری در زمینه کتاب های پر طرفدار در بخش ادبیات غیرداستانی  مدیر یکی از انتشارات ها معتقد است در هنگام همه گیری کرونا بخش ادبیات غیرداستانی بحرانی را سپری می کرد و کاهش شدیدی در مطالعه این نوع ادبیات وجود داشت و خوانندگان داستان های ادبی را برای مطالعه انتخاب می کردند. اما بعدا همه چیز تغییر کرد و کتاب های ادبیات غیرداستانی دوباره به ویترین ها بازگشت و فقط در سال 2023 یکی از انتشارات ها 10 میلیون جلد کتاب در زمینه این ادبیات فروخت. افزایش فروش به طور اساسی در بازار مشاهده شده است با این حال فروش کتاب ها به طور مشخص توسط فروشگاه های توسط کتاب شاهد کاهش بوده است.

سؤالی که در این جا مطرح می شود درخصوص نوع ادبیات غیرداستانی است که دارای طرفدارانی در روسیه می باشد؛ در پاسخ به آن باید گفت به طور اساسی کتاب هایی در زمینه آشپزی و اقتصاد درون خانه و ساخت و ساز و باغبانی و سبزیجات دارای خریدارانی می باشد. اما جهش واقعی در زمینه ادبیات انگلیسی رخ داده است زیرا رشد فروش آن در سال گذشته 670% بوده است. از نظر این مدیر انتشارات توضیح این امر ساده است؛ همزمان با خروج برخی از مؤلفان و ناشران از بازار کتاب روسیه، ادبیات ترجمه شده جایگزین کتاب های اصلی شد. البته همگی مخالف همکاری با روسیه نیستند و به گفته این مدیر برای نمونه وارثان اوپنهایمر بر خلاف ناشر آن علاقه مند به همکاری در روسیه بودند و به همین خاطر حق نشر و فروش آثار وی از آنان خریداری شد.

از میان انتخاب های اصلی، ناشران اهتمام خریداران به آثار مرتبط با تاریخ، فولکلور و به علاوه آن آلبوم های انتشار یافته بشکل زیبا که به عنوان هدیه خریداری می شوند را ملاحظه کرده اند. همچنین خوانندگان هنوز به کتاب هایی در زمینه خودشناسی علاقه مند هستند و به همین خاطر کتاب های روانشناسی را می خرند و در این خصوص هم به طور مشخص به موضوع تروما علاقه مندند. اما از میان کتاب های دیجیتال در زمینه ادبیات غیرداستانی، کتاب های مرتبط با رشد شخصیت و روانشنانسی در بیشتر اوقات خریداری می شوند.

همچنين توجه رو به رشدى به كتاب هاى ادبى در پى تأثير تماشاى سريال هاى مورد علاقه در ميان روس ها وجود داشته است. در همين راستا پس از انتشار بازى "پادشاه و دلقک"، يادداشت هايى تحت عنوان "كتاب قديمى" از يكى از رهبران گروه سازنده اين بازى آندره كنيازف با چاپ 134500 نسخه از آن در ضمن پر فروش ترين كتاب ها قرار گرفت و به همين مناسبت انتشارات كلادز آمادگى آن را دارد تا كتاب هاى ديگر كنازيف را منتشر كند.

در آينده اى نزديک فروش چه آثارقابل توجهى را مى توان پيش بينى كرد؟ در پاسخ به این سؤال اين انتشارات طرحى را دارد تا بخشى جديدى را مختص به ادبيات موسيقى راه اندازى كند. در راستاى اين تلاش ها حق نشر زندگى نامه كارگردان ديويد سوييفت و به علاوه آن زندگى نامه هاى كتاب طنز ملكه نيروانا و كتاب بلک سبث را به دست آورده است.

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1304
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی