محیط شناسی روابط فرهنگی

سیاست های جدید حوزه زنان در ایالات متحده

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
نویسنده:

ملیندا فرنچ گیتس اعلام کرد که تا سال 2026 یک میلیارد دلار به افراد و سازمان هایی که برای پیشبرد مسائل زنان از جمله حقوق باروری کار می‌کنند، اختصاص خواهد داد. سازمان‌های دریافت‌کننده عبارتند از: مرکز ملی حقوق زنان، اتحاد ملی کارگران خانگی، مرکز حقوق باروری و غیره. گیتس تأکید…

ملیندا فرنچ گیتس اعلام کرد که تا سال 2026 یک میلیارد دلار به افراد و سازمان هایی که برای پیشبرد مسائل زنان از جمله حقوق باروری کار می‌کنند، اختصاص خواهد داد. سازمان‌های دریافت‌کننده عبارتند از: مرکز ملی حقوق زنان، اتحاد ملی کارگران خانگی، مرکز حقوق باروری و غیره. گیتس تأکید کرد که کمتر از 2 درصد از بودجه بشردوستانه در ایالات متحده به سمت مسائلی می‌رود که مستقیماً زنان و دختران را هدف قرار می‌دهد. «برای مدت طولانی، کمبود پول، سازمان‌هایی را که برای حقوق زنان مبارزه می‌کنند، وادار کرده است تا در وضعیت دفاعی قرار گیرند، در حالی که دشمنان پیشرفت، تهاجمی بازی می‌کنند. او در یادداشتی در  نیویورک تایمز نوشت : " من می‌خواهم حتی به مسابقه کمک کنم."

لوئیزیانا داشتن قرص های سقط جنین را جرم انگاری می‌کند

لوئیزیانا در آستانه تبدیل شدن به اولین ایالتی است که برای افرادی که قر‌ص های سقط جنین از جمله میفپریستون و میزوپروستول را بدون نسخه مصرف می‌کنند، احکام زندان و جریمه‌‌های سنگین اعمال می‌کند. این لایحه - که مجلس نمایندگان با اختلاف شصت و سه تا بیست و نه به تصویب رساند - این قرص‌ها را به همراه زاناکس و آتیوان که دارای پتانسیل سوء مصرف و وابستگی هستند، اگر چه این داروها جزء داروهای  دسته چهارم طبقه‌بندی شدند. بر اساس دسته بندی جدول سالانه سازمان غذا و داروی فدرال این قرص‌ها ، ایمن و بدون پتانسیل سوء استفاده یا وابستگی می‌باشد و با این لایحه در تضاد است. افرادی که مورد اتهام قرار گرفتند ممکن است با جریمه هایی به هزاران دلار یا تا پنج سال زندان روبرو شوند. زنان باردار از این قوانین معاف خواهند بود. سخنگوی یک گروه ضد سقط جنین که پشت این اقدام است، گفت:" این لایحه به مجریان قانون اختیارات بیشتری برای جلوگیری از سوء استفاده از توزیع این قرص ها در خیابان ها و فروش آنلاین آنها را می‌دهد. با این حال، مخالفان نگران این هستند که طبقه بندی جدید ممکن است زنان را از مصرف این قرص‌ها به دلیل ترس از خطرناک و اعتیاد آور بودن آنها،  منصرف کند"

استرالیا سیاست جدیدی را  با تمرکز بر تغییر رفتار مردان برای مقابله با خشونت‌های جنسیتی اعمال خواهد کرد.

زنان در سراسر جهان

ایالت ویکتوریا استرالیا از انتصاب یک نماینده پارلمان این کشور، به عنوان مسئول "تغییر رفتار مردان" برای رسیدگی به موارد فزاینده خشونت علیه زنان خبر داد. جاسینتا آلن، نخست وزیر ویکتوریا، تیم ریچاردسون، یک حقوقدان را به این مقام منصوب کرد تا بر بهبود نگرش نسبت به زنان در فضای مجازی تمرکز کند. ریچاردسون گفت که موضع او بر تبدیل کشور به "مکان امن تر برای زنان و کودکان و تلاش برای پایان دادن به تراژدی مرگ زنان ویکتوریایی به دست مردان" متمرکز خواهد بود. این ابتکار پس از آن صورت می گیرد که سی و یک زن در پنج ماه اول سال جاری در جریان خشونت های جنسیتی کشته شدند. از هر چهار زن، یک زن در استرالیا خشونت را تجربه کرده است. نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفت: "در سال جاری تاکنون هر چهار روز یک زن کشته شده است."

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1304
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی