محیط شناسی روابط فرهنگی

تلاش ایران برای ضربه به اسرائیل

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
نویسنده:

در روز 13 آوریل ایران پهپادها و موشک‌هایی را به سوی رژیم صهیونیستی شلیک کرد و در مقابل حملات هوایی این رژیم به حالت آماده‌باش درآمد. برای مقابله با عملیات نظامی ایران پدافند هوایی این رژیم در کنار پدافند هوایی آمریکا مشارکت داشتند. و از طرفی دیگر بمباران مناطق اشغالی…

منبع:

در روز 13 آوریل ایران پهپادها و موشک‌هایی را به سوی رژیم صهیونیستی شلیک کرد و در مقابل حملات هوایی این رژیم به حالت آماده‌باش درآمد. برای مقابله با عملیات نظامی ایران پدافند هوایی این رژیم در کنار پدافند هوایی آمریکا مشارکت داشتند. و از طرفی دیگر بمباران مناطق اشغالی از سوی ایران، عراق، یمن و جنوب لبنان صورت گرفت. چند ساعت بعد هم نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد "می توان این حمله را پایان یافته دانست. اما اگر رژیم صهیونیستی اشتباه دیگری را مرتکب شود، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود".

از دیدگاه برخی کارشناسان صهیونیست "با در نظر گرفتن گستره بالای حمله ایران، تهران عملا مقابل تل آویو پیروز شد و آسیب بزرگی را وارد کرد. اما همزمان می‌توان آن را حمله‌ای محدود هم دانست". می توان اینچنین برداشت کرد ایران خواهان ورود به جنگ همه‌جانبه نبوده و در چنین حالتی گزینه‌ها برای انتخاب درست برای حمله معکوس از سوی ارتش این رژِیم در مقابل رهبران آن وجود داشته است. اما از سویی دیگر آمریکا خواهان پاسخی اندک بوده و با حمله به ایران مخالف بود؛ هرچند چنین دیدگاهی بسیار اشتباه است زیرا در خاورمیانه برداشت از عدم پاسخ به حمله گسترده" به معنای ضعف و آمادگی برای پذیرش بحران های بیشتر است".

بر همین اساس آمریکا همیشه تلاش داشته از هر راه ممکنی از تنش در منطقه جلوگیری کند. از سویی دیگر هم رژیم صهیونیستی می داند نیازمند جنگی گسترده با ایران نیست زیرا اگر این نزاع گسترش پیدا کند، ممکن است این رژیم ضربه قوی تری را از ایران دریافت کند. علت این امر به تماس تلفنی میان جو بایدن و نتانیاهو پس از حمله ایران به سرزمین های اشغالی باز می گردد زیرا در آن تماس فقط حمایت از این رژیم وجود نداشت بلکه از این رژیم خواسته شد پاسخ خطرناکی به ایران ندهد.

بر اساس افسران اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی ایران باعث آسیب هایی در حمله خود به این رژیم شد و به طور کل هدف در این حمله پادگان هوایی نواتیم در صحرای نقب بود. از نظر این افسران این رژیم امروزه نیازمند جنگی گسترده با ایران نیست اما ارتش رژیم صهیونیستی آماده چنین وضعیتی است و بر اساس گفته های این افسران سابق، رژیم صهیونیستی طرحی دارد که بر اساس در صورت بروز جنگی بزرگ، ارتش این رژیم ایران و حزب الله را به صورت 24 ساعته و به مدت دو هفته پی در پی بمباران خواهد کرد و نتیجه این بمباران شدید انهدام تمامی پایگاه های نظامی و تأسیسات دولتی و خانه شخصی فرماندهان ایرانی و فرودگاه ها و صنایع نفت و کشتیرانی می باشد. این طرح به صورت منظم در حال اصلاح و بهسازی است اما اساس آن بدون تغییر باقی مانده است. به طور کل این باور نزد صهیونیست ها وجود دارد حزب الله می تواند دشمن اصلی برای این رژیم مانند ایران شود؛ به طوریکه خطر آن کمتر از خطر ایران نباشد؛ هرچند نیروهای این حزب می توانند هزاران موشک غیر دقیق از نظر نقطه زنی را شلیک کنند اما همچنان این موشک ها بر سرزمین های اشغالی سایه خواهند افکند و برای پدافند هوایی رژیم صهیونیستی تحمل چنین امری سخت خواهد بود.

از دیدگاه برخی کارشناسان صهیونیست "با در نظر گرفتن گستره بالای حمله ایران، تهران عملا مقابل تل آویو پیروز شد و آسیب بزرگی را وارد کرد. اما همزمان می توان آن را حمله ای محدود هم دانست". می توان اینچنین برداشت کرد ایران خواهان ورود به جنگ همه جانبه نبوده و در چنین حالتی گزینه ها برای انتخاب درست برای حمله معکوس از سوی ارتش این رژِیم در مقابل رهبران آن وجود داشته است. اما از سویی دیگر آمریکا خواهان پاسخی اندک بوده و با حمله به ایران مخالف بود؛ هرچند چنین دیدگاهی بسیار اشتباه است زیرا در خاورمیانه برداشت از عدم پاسخ به حمله گسترده "ضعف و آمادگی برای پذیرش بحران های بیشتر است".

بر همین اساس آمریکا همیشه تلاش داشته است از هر راه ممکنی از تنش در منطقه جلوگیری کند. از سویی دیگر هم رژیم صهیونیستی می داند نیازمند جنگی گسترده با ایران نیست زیرا اگر این نزاع گسترش پیدا کند، ممکن است این رژیم ضربه قوی تری را از ایران دریافت کند. علت این امر به تماس تلفنی میان جو بایدن و نتانیاهو پس از حمله ایران به سرزمین های اشغالی باز می گردد زیرا در آن تماس فقط حمایت از این رژیم وجود نداشت بلکه از این رژیم خواسته شد پاسخ خطرناکی به ایران ندهد.

بر اساس افسران اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی ایران باعث آسیب هایی در حمله خود به این رژیم شد و به طور کل هدف در این حمله پادگان هوایی نواتیم در صحرای نقب بود. از نظر این افسران این رژیم امروزه نیازمند جنگی گسترده با ایران نیست اما ارتش رژیم صهیونیستی آماده چنین وضعیتی است و بر اساس گفته های این افسران سابق، رژیم صهیونیستی طرحی دارد که بر اساس در صورت بروز جنگی بزرگ، ارتش این رژیم ایران و حزب الله را به صورت 24 ساعته و به مدت دو هفته پی در پی بمباران خواهد کرد و نتیجه این بمباران شدید انهدام تمامی پایگاه های نظامی و تأسیسات دولتی و خانه شخصی فرماندهان ایرانی و فرودگاه ها و صنایع نفت و کشتیرانی می باشد. این طرح به صورت منظم در حال اصلاح و بهسازی است اما اساس آن بدون تغییر باقی مانده است. به طور کل این باور نزد صهیونیست ها وجود دارد که حزب الله می تواند دشمن اصلی برای این رژیم مانند ایران باشد؛ به طوریکه خطر آن کمتر از خطر ایران نباشد؛ هرچند نیروهای این گروه می توانند هزاران موشک غیردقیق  را شلیک کنند اما همچنان این موشک ها بر سرزمین های اشغالی سایه خواهند افکند و برای پدافند هوایی رژیم صهیونیستی تحمل چنین امری سخت خواهد بود.

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1282
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی