محیط شناسی روابط فرهنگی

ترس روس ها از وقوع جنگ جهانی سوم

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
نویسنده:

نظرسنجی انجام شده توسط گروه تحقیقاتی فیلد در مسکو نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از روس‌ها نگران هستند که جنگ جهانی سوم به زودی آغاز شود. بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند که درگیری جهانی ممکن است در ۵…

منبع:

نظرسنجی انجام شده توسط گروه تحقیقاتی فیلد در مسکو نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از روس‌ها نگران هستند که جنگ جهانی سوم به زودی آغاز شود.

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند که درگیری جهانی ممکن است در ۵ تا ۱۰ سال آینده آغاز شود، اگرچه ۱۳ درصد گفتند که مطمئن هستند این اتفاق نخواهد افتاد. در میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله با تحصیلات عالی و دسترسی به منابع خبری آنلاین، نسبت به افرادی که تحصیلات و درآمد پایین‌تری داشتند، بیشتر در مورد جنگ جهانی احتمالی صحبت می‌کردند.

حدود هفت نفر از هر ده نفر از ۱۶۱۷ شرکت‌کننده در نظرسنجی، ایالات متحده و روسیه را به عنوان محتمل‌ترین طرفین در جنگ فرضی نام بردند. تنها یک نفر از هر ده پاسخ دهنده، اوکراین را به عنوان دشمن بالقوه روسیه در یک درگیری جهانی معرفی کرده‌اند. پاسخ‌دهندگان از چین، بلاروس، ایران، کره شمالی، هند و قزاقستان به عنوان متحدان اصلی روسیه در صورت وقوع جنگ جهانی نام بردند.

بیش از ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که معتقدند روسیه یا ائتلافی به رهبری روسیه در جنگ جهانی پیروز خواهد شد، در حالی که تنها ۶ درصد گفتند که ایالات متحده و غرب جمعی به پیروزی خواهند رسید. ۱۸ درصد معتقدند که هیچ یک از طرفین پیروز نخواهد شد.

این نظرسنجی بین ۱۶۱۷ شهروند روس بالای ۱۸ سال از ۲۳ می‌تا ۲ ژوئن انجام شد. همچنین در این نظرسنجی، به موضوع حمایت از عملیات نظامی مسکو علیه کیف پرداخته شد. تقریباً سه چهارم پاسخ‌دهندگان (۷۳ درصد) گفتند که معتقدند روسیه در حال حاضر در مسیر درستی در رابطه با درگیری حرکت می‌کند. ۷۹ درصد نیز گفته‌اند که این عملیات برای ارتش روسیه خوب پیش می‌رود. حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که زمان گفتگو‌های صلح و راه حل دیپلماتیک فرا رسیده است.

در دو سال گذشته، از زمان آغاز درگیری اوکراین در سال ۲۰۲۲، هشدار‌ها درباره یک درگیری بالقوه جهانی بار‌ها اعلام شده است. در حالی که مسکو هشدار داده است که دخالت فزاینده غرب می‌تواند جرقه یک جنگ جهانی را بزند، برخی از تحلیلگران غربی گفته‌اند که پیروزی روسیه منجر به این نتیجه خواهد شد. برخی از مقامات و تحلیلگران معتقدند که یک جنگ جهانی با توجه به دامنه دخالت ناتو و اتحادیه اروپا از قبل آغاز شده است.

0
تعداد بازدید:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر(عج)
تماس: ۹۳۵۳۲۷۲۷۶۳
1282
بازدید سایت: 
محیط شناسی روابط فرهنگی